What is it???? - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Spanning&Sensatie - WaarBenJij.nu What is it???? - Reisverslag uit Newcastle upon Tyne, Verenigd Koninkrijk van Spanning&Sensatie - WaarBenJij.nu

What is it????

Blijf op de hoogte en volg Spanning&Sensatie

12 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Rise and shine….

Na een roller coaster van een avond werden we zaterdag ochtend fris en fruitig wakker.
Het gieren en geinen is volop bezig, we hebben duidelijk alle drie geen ochtendhumeur.
Na onszelf flink te hebben afgestoft en opgetakeld zoekt Eva gauw een leuk plekje om te lunchen en vanavond uit eten te gaan op haar telefoon.

Voor de lunch komen wij uit bij de PepperMill, op iens.nl krijgt dit een hele goede scoren.
Na 2 dagen opzoek naar een leuke en lekkere lunchroom komen wij erachter dat de PepperMill zo goed als naast de deur van ons hotel ligt.
Gauw onze jassen aan en op naar het ontbijt.

PeperMill is van herkomst een drag queen bar, maar je kan er op zich prima lunchen.
Het is niet heel erg bijzonder maar de eigenaar is ontzettend aardig en most of all het is zeer dichtbij ons hotel.

Onze ervaring met stappen was dat er vrij veel jeugdige kijkers bij de grote clubs waren en wij ook wel een avondje zin hadden om met onze leeftijdsgenoten omringd te zijn. Of klink dat heel oud?
De eigenaar vertelde waar er 30+ publiek te vinden is op de zaterdag avond en wat eventueel leuk was om 's middags te ondernemen.

Na het ontbijt liepen wij richting de plaatselijke markt.
Elke dag wordt deze markt ’s ochtends vroeg al opgebouwd tussen de winkelstraten door.
Verse groente, vlees, fruit, vis en de andere usual stuff.

Onderweg kwamen wij nog een mooi ouderwets katholiek kerkje tegen die wij hebben bezocht en ook meteen traditioneel een kaarsje gebrand voor alle mensen die wij liefhebben en niet meer onder ons zijn.

Hierna liepen wij richting het metrostation,op naar West Jesmond.
Wij hadden al meerdere keren gehoord dat dit erg leuk was op de zaterdagmiddag, en in het bijzonder Osborn Road.

Voor het metrostation bevindt zich het pasgeopende restaurant van Jamie Oliver.
We all love pasta!!!
Aangezien het heel erg meevalt wat wij aan dollars, donten of ponden hebben uitgegeven besluiten wij vanavond heerlijk residentieel uit eten te gaan.
Bij de receptie proberen we voor vanavond een plekje te reserveren.
We hebben geluk, om 20.00 uur is er nog een tafel voor 3 personen vrij.

Bij het verlaten van Jamies’s Italian is er opeens achter ons een mega rij ontstaan.
Naast ons avontuur met de crew van Geordie Shore hebben wij ook wat dit betreft weer geluk.
Jamie’s restaurant is net geopend en de reserveringen komen in een rap tempo binnen.

Na het reserveren gauw kaartjes kopen en de metro pakken, waar Anita nog al moeite had met één klein zinnetje “please stay on the right side”. Richtingen links en rechts snapt zij sowieso niet echt, maar ach zij heeft weer andere kwaliteiten.

Eenmaal aangekomen op station West Jesmond, stappen wij tegelijkertijd uit met een groepje Geordie meiden.
Het groepje meiden is net 20 jaar.
Het is 13.00 ’s middags en zij hebben alweer alles uit de kast gehaald. Lagen make-up, meters haar en korte outfitjes gesierd met torenhoge (slee)hakken.
Vandaag is het 9 graden in Newcastle en regenachtig, maar dat maakt deze meiden niet uit.
Zij hebben een missie!
Zonder jassen, tot op het bot verkleumd, met te bruine benen door spray tanning lopen zij richting de pub waar wij ook zullen plaatsnemen.

Osbourn Road is in onze ogen erg saai, maar wellicht komt het door de regen die zich inmiddels keihard neerstort op West Jesmond.

Wij nemen plaats in een grote pub waarop dat moment een belangrijke soccer wedstrijd wordt uitgezonden.
Wij bestellen ons favoriete drankje van dit weekend, cider, en wat nachos’s erbij.
Voor een kleine 2 uur is het hier heerlijk vertroeven tussen alle enthousiaste mannen die luidruchtig het spel proberen te volgen.
Wij houden een heerlijk klets rondje en evalueren ons leventje en het weekend tot nu toe.
Er komen een hoop oprechte, mooie, minder leuke en hilarische onderwerpen en gebeurtenissen ter sprake.
Na flink verzadigd te zijn met alle gesprekken, drankjes en nacho’s besluiten wij om weer terug te reizen naar het hotel.

Het blijft maar regenen en met deze sombere weersomstandigheden hebben wij alle drie niet echt zin om iets te ondernemen.

In het hotel drinken we theetjes in bed kletsen en lachen er flink op los.
Voor ons culinaire avontuur en avondje stappen gaan wij nog even in bad en relaxt optutten.

De dichtstbijzijnde metrohalte ligt z’n 5 minuten wandelen van het hotel en we besluiten een keer de metro te pakken naar het centrum in plaats van de benenwagen.
We stappen precies voor Jamie’s Italian uit en lopen door naar de receptie.

Het restaurant bestaat uit twee verdiepingen en we kijken onze ogen uit betreft de inrichting.
Overal hangen er heerlijke hammen, salami’s, worsten, kruiden, pepertjes en ga zo maar door.
Wij zitten op de bovenste verdieping en mogen eerst plaatsnemen aan een barretje om vervolgens opgehaald te worden en plaats te nemen aan een ronde tafel.
Al snel krijgen we de kaart en uitleg over extra gerechten en Jamie’s concept.

We beginnen eerst met een lekker flesje wijn en wat voorgerechten.
Nogmaals “wat kan eten toch heerlijk zijn” !
Verschillende mooie producten, goed op smaak en briljant met elkaar gecombineerd.
Als hoofdgerecht nemen wij alle 3 pasta. 3 verschillende gerechten zodat we bij elkaar kunnen proeven maar alles is even lekker bereid.
Jamie geeft zijn klanten absoluut een gastronomisch orgasme. Bloody hell !
Overigens gaat de huiswijn geselecteerd door mister Oliver himself er ook goed in.

Daarbij vind Michelle ons met de minuut knapper worden. ; )

Na het figuurlijk schoonlikken van onze borden besluiten we niet voor een toetje te gaan maar voor nog meer hartige hapjes.
Rond 23.00 ronden wij ons etentje af met een kopje cappuccino en besluiten te gaan lopen naar Florita.

‘s Middags bij de PepperMill te horen gekregen dat je hier leuk kon stappen en dat het publiek wat ouder was dan 18+
Dit bleek inderdaad ook erg leuk te zijn!

Gauw weer cider halen en dansen voor je leven!

Hier hebben we de mannelijke Michelle ontmoet!
Zo gek als een deur met de zelfde moves die miss Wortel ook heeft.
Love it!
Het groepje mannen bleek alleen achteraf erg opdringerig met alcohol.
Zij hadden duidelijk maar één missie, zo snel mogelijk dronken worden!
Dit ging in zo’n rap tempo dat wij dit niet konden en wilden bij houden.

Overigens kwamen wij de hele avond geen aandacht te kort, waar wij eigenlijk weinig behoefte aan hadden.
Dronken Engelse mannen zijn echt niet charmant.
Hierdoor is "What is it? en "Where is it?" ontstaan. Telkens als er weer een man met ons wilde praten, gebruiken wij op ons über Engels één van deze zinnetjes.
De mannen vonden dit heel irritant!
Michelle en Anita sloegen hierin ook een klein beetje door.
Ach ja als wij maar lol hebben!

Tussendoor is ook bijna Anita haar jas inclusief ons hele pot ( Anita was van het kasbeheer) gestolen en moest zij met man en macht haar jas lostrekken uit de handen van een half gare die maar vol bleef houden dat dit echt ZIJN jas was.

Na flink wat uurtjes te hebben doorgebracht bij Florita besloten wij verstandig terug naar ons hotel te lopen.

Eenmaal aangekomen in het hotel kwamen wij een groepje mannen tegen, zij bleken ook uit Nederland te komen.
Na de lobby op stelten te hebben gezet stapten wij gezamenlijk in de lift.

Wellicht is het sommige van jullie opgevallen dat er een paar van ons in één keer lang haar hebben gekregen dit weekend.
Ongelofelijk wat voor invloed de Engelse weersomstandigheden hebben voor je haren : )

Anyway….
Een dergelijk flink marmot is best zwaar!
Michelle was het dan ook zat na een hele avond stappen en besloot, in het bijzijn van de mannen, om haar haar uit te doen.
Dit is verstoorde natuurlijk het ideaalbeeld van de mannen die zijn van ons hadden.
Een paar seconde later bleek dat één van de mannen erg was geschrokken van dit tafareel en angstig een flatus had laten ontsnappen.
Gelukkig stapten de mannen uit op de derde etage!

HILARISCH!

Na wederom de avond te hebben afgesloten met een lach en een traan op naar dromenland!

Sleep tight and nighty night.

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Newcastle upon Tyne

Spanning&Sensatie

Dear Diary, Let's get excited, And we just can't hide it, (no no no) We are about to lose control and we think we like it. We are so excited, And we just can't hide it, (no no) And we know, we know, we know, we know We know, we want you, want you! Het is bijna zover…. Weken lange voorbereidingen, enthousiasme en zenuwslopende tintelingen van top tot teen. Morgen middag zullen wij eindelijk onze vertrek nemen! We zijn op van de zenuwen en verheugen ons nu al op alle indrukken die op ons af gaan komen. We hebben er onwijs veel zin in! Het is natuurlijk niet niks om zover van het thuisfront vandaan te zijn, maar toch heerst er bij ons een zegevierend gevoel dat wij deze reis mogen maken. Iets wat ons nog lang bij zal blijven en waar wij zelfs vol trots met onze kleinkinderen over kunnen praten. Dit wordt een avontuur die wij geen van allen zullen vergeten! We voelen ons gezegend dat wij dit mogen meemaken! Graag willen wij jullie via deze manier op de hoogte houden van al onze belevenissen! Dank jullie wel lieve vrienden en familie dat wij onze droomreis mogen maken, dit is toch wel Mekka voor ons. Wij zullen naast een enorme extase jullie ook zeker missen. Liefs, Eva, Michelle en Anita

Actief sinds 09 April 2014